Menu Zamknij

ŁUKASIAKA PODRÓŻE MAŁE I DUŻE – 🙂 I LO w Dąbrowie to nie tylko nauka w szkolnych murach. To również ciekawie spędzony czas oraz poszerzanie horyzontów dzięki szkolnym wycieczkom, nie tylko krajowym, ale i zagranicznym. Każdy uczeń może tu znaleźć coś dla siebie. Jśli lubisz krótkie wypady, nie tylko w Polskę, to możesz z nami wziąć udział w takich wycieczkach jak 'citibreaki” w Londynie, Paryżu, czy Wiedniu. Dla miłośników bardziej „offroadowych” eskapad, takich poza ubitym szlakiem, mamy równiez coś do zaoferowania. Łukasiak kocha podróże, bo wierzymy, że jest to jedna z njlepszych form zdobywania wiedzy, zawierania przyjaźni i szlifowania języka obcego w praktyce. W roku szkolnym 2023/2024 konsekwentnie realizujemy nasz program.

Już we wrześniu 2023 odbyła się pierwsza z dwóch wycieczek do Stanów Zjednoczonych. Uczniowie eksplorowali wschodnie wybrzeże Ameryki Północnej aż po Wodospad Niagara. Oto krótkie zapiski z tej podróży.

Rok 2023/2024 to także plan na odkrywanie Wysp brytyjskich w zupełnie nowym wymiarze. Londyn to już dla nas za mało 🙂 W związku z tym w październiku 2023 wyruszyliśmy promem z Amsterdamu do Newcastle, a stamtąd dalej na piękne obszary Szkocji. Podziwialiśmy architekturę Mrlose, Stirling i Edynburga, a także, a może przede wszystkim przemierzyliśmy spore tereny surowego regionu Highlands, i nie ma chyba takiego rodzaju pogody, którego byśmy tam nie doświadczyli 🙂Wyprawa była tak niesamowita, iż wiemy, że z pewnością kiedyś tam wrócimy.
Zobacz relację

Naszą przygodę z Wielką Brytanią kontynuujemy nadal. W kwietniu 2024 odbylismy długa wyprawę na zachód od Londynu aż po sam koniec cypla „Land’s End”. Przemierzyliśmy Susex, Exeter, Deon i Kornwalię. Było sporo wedrówek po kifach i wrzosowiskach, ruinach zamków i marinach, ale tez po małych miasteczkach z ich majestatycznymi katedrami. Miłonicy klmiatu legend arturiańskich, Narnii, Tolkiena, ale też kryminalnych historii z Herculesem Poirotem w tle mogli tu znaleć coś dla siebie. Więcej informacji znajdziecie w reportażu uczestniczki wyprawy, uczennicy klasy 3b, Amelii Mielnik oraz tutaj, tutaj i tutaj.

Relacja by Amelia Mielnk
W pierwszym dniu wycieczki po zejściu z promu zwiedziliśmy Londyn. Zaczęliśmy od stacji metra “Victoria” w Westminster, gdzie mieliśmy chwilę na odpoczynek po długiej podróży. Idąc dalej wstąpiliśmy do Westminsterskiej Katedry i ruszyliśmy zwiedzać dalej. Po chwili marszu dotarliśmy pod Brytyjski Parlament , gdzie dzięki sprzyjającej pogodzie i korzystnym świetle mieliśmy okazję zrobić wiele ciekawych zdjęć, między innymi w Ogrodach Wiktoriańskich czy pod Big Benem 🌉 Następnie przeszliśmy przez St. James’s Park prosto pod Pałac Buckingham, gdzie niestety, z powodu trwającego maratonu, nie mieliśmy okazji zobaczyć zmiany warty 💂‍♂️😔 Po krótkiej wizycie w słynnym Chinatown i chwili przerwy na Trafalgar Square, przeszliśmy do Muzeum Brytyjskiego, gdzie mieliśmy możliwość podziwiać m.in. starożytne artefakty, dzieła sztuki, zabytki z różnych części świata, rękopisy, a także unikalne skarby historyczne, takie jak Elgin Marbles czy kamień z Rosetty. Po wyczerpującym dniu zjedliśmy posiłek przy kolorowej Camden High Street 🥡🥢🐉 Wieczorem zameldowaliśmy się w hotelu i po przespanej nocy jesteśmy gotowi na dalsze zwiedzanie!
Kolejne dni wycieczki mijają, a my się nie zatrzymujemy! W drugim dniu wycieczki mieliśmy przyjemność spacerować po klimatycznych uliczkach Oxfordu poznając historię światowej uczelni oraz miasta. Po energetycznym i intensywnym poranku, udaliśmy się do Hrabstwa Wiltshire, gdzie mieści się znane na całym świecie Stonehenge 🪨🗿 Niestety, pogoda nas nie rozpieszczała, ale z pomocą elektronicznego przewodnika, dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji na temat tego tajemniczego miejsca. Następnego dnia udaliśmy się do Wells, gdzie zwiedziliśmy piękną Katedrę i spacerowaliśmy uliczkami, a następnie do Glastonbury w którym mimo bardzo intensywnego wiatru, wspięliśmy się na najwyższy punkt w okolicy, podziwiając malownicze widoki 💨🏞️ . Wieczorem, spacerowaliśmy wzdłuż wybrzeża w Torquay, podziwiając rozległe porty i nadbrzeżne posiadłości 🛥️.
Dzisiaj ostatni dzień wycieczki 😔. Po całym dniu zwiedzania Canterbury, wsiedliśmy do autokaru i wracamy do domu! Przed nami kilkanaście godzin podróży, w tym przeprawa promem z portu w Dover do Calais 🌊. Jesteśmy pozytywnie zmęczeni i bogatsi o nowe doświadczenia i przygody. Pogoda była bardzo zróżnicowana, od ulewy i silnego wiatru czy przepraw przez mokradła do przesiadywania w słońcu i spacerowaniu po miejskich parkach ☺️. Zwiedziliśmy bardzo dużo brytyjskich miast i zabytków oraz poznaliśmy sporą część historii tego kraju. Szkoda wyjeżdżać, ale na szczęście wrażenia będą niezapomniane! Do zobaczenia 😊👋