“Aktywny Łukasiak 2025”
festiwal rekreacyjno–sportowej szkolnej zabawy i rywalizacji godz. 8.45
*Rozpoczęcie zabawy
godz. 9.00 – 11.00 * „Marsz tysięcy kroków” – wyprawy klasowe w plener na terenie naszego miasta uczniów z wychowawcami i nauczycielami w poszukiwaniu zdrowia.
(policzmy, ile kroków zrobimy w ciągu 2 godzin).
Za znalezienie czterolistnej koniczyny dodatkowe punkty
godz. 9.00
* Międzyrocznikowy turniej siatkówki drużyn mieszanych
(z udziałem reprezentacji klas I, klas II oraz klas III)
*Miedzyklasowy turniej piłki nożnej chłopców (4+bramkarz)
*Międzyklasowy konkurs rzutów do kosza
*Wewnątrzszkolny turniej koszykówki 3 x 3
godz. 10.00 – 12.30 *„Ruch to też zabawa” – festiwal zabaw, konkursów i gier rekreacyjnych dla wszystkich m.in.;
1. Przeciąganie liny w zespołach klasowych
2. Konkurs rzutu do celu
3. Zabawa zręcznościowa „Pod wpływem” – zabawa z użyciem alkogogli
4. Konkurs zręcznościowo-szybkościowy “Kometka”
5. Konkurs skocznościowy “Chińska skakanka”
6. Zabawa zwinnościowa “Skazaniec”
oraz inne zabawy ruchowe zaproponowane przez uczniów
godz. 11.15 – 12.30 *“Disco-piknik pod chmurką” – a w nim:
- Konkurs na najlepiej przygotowany piknik klasowy
- „Belgijka” – konkurs na najwięcej tańczących uczniów z klasy (godz. 11.30)
- Disko party pod chmurką
ok. godz. 12.30 *Zakończenie festiwalu
Nasz festiwal to zabawa i jednocześnie rywalizacja o tytuł
„Najaktywniejszej klasy Łukasiaka 2025”.
Każdy uczeń, który uczestniczy w naszych poszczególnych wydarzeniach zbiera dla swojej klasy punkty za udział oraz dodatkowe punkty za najlepsze wyniki w konkursach, grach i zabawach.
UWAGA! NAGRODA GŁÓWNA DLA NAJAKTYWNIEJSZEJ KLASY!
(TYLKO DLA AKTYWNYCH UCZESTNIKÓW)
BILETY I WYJŚCIE DO KINA WE WRZEŚNIU NA WYBRANY FILM
PODSUMOWANIE IMPREZY ORAZ OGŁOSZENIE ZWYCIĘZCÓW RYWALIZACJI NA UROCZYSTOŚCI ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO.
ŻYCZYMY WSPAMNIAŁEJ ZABAWY I ZACHĘCAMY DO NAPRAWDĘ AKTYWNEGO UDZIAŁU WSZYSTKICH NASZYCH UCZNIÓW I NAUCZYCIELI.
Punktujemy następujące elementy:
1. Udział w każdej grze, zabawie, konkursie, „Belgijce” oraz „Marszu tysięcy kroków” – punkt dla klasy za każdego aktywnego ucznia
(w przypadku osób zwolnionych z WF za aktywny doping koleżanek i kolegów)
2. Punkty za sukces w konkursach i zawodach –
5 pkt. za miejsce pierwsze, 4 pkt. za miejsce drugie oraz 3 pkt. za miejsce trzecie.
3. Punkty za najlepiej zorganizowany piknik klasowy –
5 pkt. za miejsce pierwsze, 4 pkt. za miejsce drugie oraz 3 pkt. za miejsce trzecie. (oceny dokonuje komisja konkursowa wyłoniona spośród nauczycieli)
4. Punkty za „stylówę” – oceniony będzie sportowy i zespołowy styl ubioru uczniów każdej klasy –
od 0 do 10 punktów (ocena na podstawie klasowego zdjęcia zrobionego na podczas pikniku – ocenia grono nauczycieli wf)
Organizacja zajęć:
- 8.45
Kontrola obecności uczniów przed rozejściem się do realizacji punktów programu (wychowawcy lub wyznaczeni nauczyciela zaznaczają kto wychodzi na “Marsz tysięcy kroków” a nauczyciele wf sprawdzają obecność podczas konkursów i zawodów na terenie szkoły.
- 9.00
Marsz „tysięcy kroków” – wychowawcy lub wyznaczeni nauczyciele – w szkole pozostają tylko uczniowie biorący udział w turniejach sportowych (pkt 2 – 4)
- 9.00
Turniej piłki siatkowej – Marcin Tarchalski – sala gimnastyczna
- 9.00
Turniej piłki nożnej – Mariusz Stiebal – boiska piłkarskie
- 9.00
Turniej piłki koszykowej 3 x 3 oraz konkurs rzutów do kosza – Marek Kulisz – boiska do koszykówki
- 10.00
Gry i zabawy rekreacyjne – Izabela Włosek oraz wyznaczeni uczniowie – bieżnia szkolna i otoczenie boisk
- Disko Party pod chmurką oraz „Belgijka” – obsługa radiowęzła
- Pikniki klasowe – wychowawcy i wszyscy uczniowie klas
Opis zabaw:
1. Przeciąganie liny w zespołach klasowych
Rywalizacja międzyklasowa drużyn mieszanych min. 2 osobowych (każda zwycięska walka 1 pkt) – każda klasa walczy z drugą klasą tylko 1 raz.
2. Konkurs rzutu do celu
10 rzutów do celu z odległości 3 m.
3. Zabawa zręcznościowa „Pod wpływem”
Pokonanie toru przeszkód z założonymi Alkogoglami na czas zakończony umieszczeniem piłeczki w wiaderku.
Każdy błąd (ominięcie przeszkody, potrącenie przeszkody, brak trafienia do wiaderka) + 5 sek. dodane do czasu.
4. Konkurs zręcznościowo-szybkościowy “Kometka”
Pokonanie toru przeszkód na czas z przeniesieniem na rakietce do badmintona piłeczki od startu do mety. Po upadku piłeczki uczestnik cofa się do poprzedniej przeszkody i kontynuuje tor przeszkód.
5. Konkurs skocznościowy “Chińska skakanka”
Drużyna min. 3 osobowa. Dwie osoby kręcą skakanką a min. 1 osoba skacze na skakance pomiędzy nimi. Wynik to ilość skoków na skakance w ciągu 1 minuty od pierwszego skoku. W razie skakania równocześnie większej ilości osób liczymy sumę skoków wszystkich skaczących uczniów klasy.
6. Zabawa zwinnościowa “Skazaniec”
Uczeń ze związanymi tarabandą nogami jak najszybciej musi pokonać tor przeszkód i wykonać proste zadanie.
Wynik to czas pokonania toru przeszkód z prawidłowym wykonaniem zadań.