Menu Zamknij

“Aktywny Łukasiak 2025” 04-06-2025r

“Aktywny Łukasiak 2025” 
 festiwal rekreacyjno–sportowej  szkolnej zabawy i rywalizacji godz. 8.45  

*Rozpoczęcie zabawy  

godz. 9.00 – 11.00 * „Marsz tysięcy kroków” – wyprawy klasowe w plener na terenie naszego miasta uczniów z wychowawcami i nauczycielami w poszukiwaniu zdrowia.  
(policzmy, ile kroków zrobimy w ciągu 2 godzin).  
Za znalezienie czterolistnej koniczyny dodatkowe punkty 
godz. 9.00

* Międzyrocznikowy turniej siatkówki drużyn mieszanych 
(z udziałem reprezentacji klas I, klas II oraz klas III) 
*Miedzyklasowy turniej piłki nożnej chłopców (4+bramkarz) 
*Międzyklasowy konkurs rzutów do kosza  
*Wewnątrzszkolny turniej koszykówki 3 x 3 

godz.  10.00 – 12.30 *„Ruch to też zabawa” – festiwal zabaw, konkursów i gier rekreacyjnych dla wszystkich m.in.; 


1. Przeciąganie liny w zespołach klasowych  

2. Konkurs rzutu do celu 

3. Zabawa zręcznościowa „Pod wpływem” – zabawa z użyciem alkogogli 

4. Konkurs zręcznościowo-szybkościowy “Kometka” 

5. Konkurs skocznościowy “Chińska skakanka” 

6. Zabawa zwinnościowa “Skazaniec” 

oraz inne zabawy ruchowe zaproponowane przez uczniów 

godz. 11.15 – 12.30 *“Disco-piknik pod chmurką” – a w nim:  

  1. Konkurs na najlepiej przygotowany piknik klasowy 
  1. „Belgijka” – konkurs na najwięcej tańczących uczniów z klasy (godz. 11.30) 
  1. Disko party pod chmurką 

ok.  godz. 12.30 *Zakończenie festiwalu 

Nasz festiwal to zabawa i jednocześnie rywalizacja o tytuł  

„Najaktywniejszej klasy Łukasiaka 2025”. 

Każdy uczeń, który uczestniczy w naszych poszczególnych wydarzeniach zbiera dla swojej klasy punkty za udział oraz dodatkowe punkty za najlepsze wyniki w konkursach, grach i zabawach. 

UWAGA! NAGRODA GŁÓWNA DLA NAJAKTYWNIEJSZEJ KLASY!  

(TYLKO DLA AKTYWNYCH UCZESTNIKÓW) 
 

BILETY I WYJŚCIE DO KINA WE WRZEŚNIU NA WYBRANY FILM  

PODSUMOWANIE IMPREZY ORAZ OGŁOSZENIE ZWYCIĘZCÓW RYWALIZACJI NA UROCZYSTOŚCI ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO. 

ŻYCZYMY WSPAMNIAŁEJ ZABAWY I ZACHĘCAMY DO NAPRAWDĘ AKTYWNEGO UDZIAŁU WSZYSTKICH NASZYCH UCZNIÓW I NAUCZYCIELI. 

Punktujemy następujące elementy: 

 
1. Udział w każdej grze, zabawie, konkursie, „Belgijce” oraz „Marszu tysięcy kroków” – punkt dla klasy za każdego aktywnego ucznia   

(w przypadku osób zwolnionych z WF za aktywny doping koleżanek i kolegów) 

2. Punkty za sukces w konkursach i zawodach –  

5 pkt. za miejsce pierwsze, 4 pkt. za miejsce drugie oraz 3 pkt. za miejsce trzecie. 

3. Punkty za najlepiej zorganizowany piknik klasowy –  

5 pkt. za miejsce pierwsze, 4 pkt. za miejsce drugie oraz 3 pkt. za miejsce trzecie. (oceny dokonuje komisja konkursowa wyłoniona spośród nauczycieli) 

4. Punkty za „stylówę” – oceniony będzie sportowy i zespołowy styl ubioru uczniów każdej klasy –  

od 0 do 10 punktów (ocena na podstawie klasowego zdjęcia zrobionego na podczas pikniku – ocenia grono nauczycieli wf) 
  

Organizacja zajęć: 

  1. 8.45  

Kontrola obecności uczniów przed rozejściem się do realizacji punktów programu (wychowawcy lub wyznaczeni nauczyciela zaznaczają kto wychodzi na “Marsz tysięcy kroków” a nauczyciele wf sprawdzają obecność podczas konkursów i zawodów na terenie szkoły. 

  1. 9.00 

Marsz „tysięcy kroków” – wychowawcy lub wyznaczeni nauczyciele – w szkole pozostają tylko uczniowie biorący udział w turniejach sportowych (pkt 2 – 4)  

  1. 9.00 

Turniej piłki siatkowej –  Marcin Tarchalski – sala gimnastyczna 

  1. 9.00 

Turniej piłki nożnej – Mariusz Stiebal – boiska piłkarskie 

  1. 9.00 

Turniej piłki koszykowej 3 x 3 oraz konkurs rzutów do kosza –  Marek Kulisz – boiska do koszykówki 

  1. 10.00 

Gry i zabawy rekreacyjne – Izabela Włosek oraz wyznaczeni uczniowie – bieżnia szkolna i otoczenie boisk 

  1. Disko Party pod chmurką oraz „Belgijka” – obsługa radiowęzła 
  1. Pikniki klasowe – wychowawcy i wszyscy uczniowie klas  

Opis zabaw: 

1. Przeciąganie liny w zespołach klasowych  

Rywalizacja międzyklasowa drużyn mieszanych min. 2 osobowych (każda zwycięska walka 1 pkt) – każda klasa walczy z drugą klasą tylko 1 raz. 

2. Konkurs rzutu do celu 

10 rzutów do celu z odległości 3 m.  

3. Zabawa zręcznościowa „Pod wpływem”  

Pokonanie toru przeszkód z założonymi Alkogoglami na czas zakończony umieszczeniem piłeczki w wiaderku. 

 Każdy błąd (ominięcie przeszkody, potrącenie przeszkody, brak trafienia do wiaderka) + 5 sek. dodane do czasu. 

4. Konkurs zręcznościowo-szybkościowy “Kometka” 

Pokonanie toru przeszkód na czas z przeniesieniem na rakietce do badmintona piłeczki od startu do mety. Po upadku piłeczki uczestnik cofa się do poprzedniej przeszkody i kontynuuje tor przeszkód. 

5. Konkurs skocznościowy “Chińska skakanka” 

Drużyna min. 3 osobowa. Dwie osoby kręcą skakanką a min. 1 osoba skacze na skakance pomiędzy nimi. Wynik to ilość skoków na skakance w ciągu 1 minuty od pierwszego skoku. W razie skakania równocześnie większej ilości osób liczymy sumę skoków wszystkich skaczących uczniów klasy. 

6. Zabawa zwinnościowa “Skazaniec” 

Uczeń ze związanymi tarabandą nogami jak najszybciej musi pokonać tor przeszkód i wykonać proste zadanie. 

Wynik to czas pokonania toru przeszkód z prawidłowym wykonaniem zadań. 

Przejdź do treści